Pages

September 8, 2010

Kejadian di Pejabat Pos..

Lokasi : Pejabat Pos Taman Melawati
Masa kejadian : 10pg


Semalam kan, ai g pejabat pos sbb nk renew lesen yg dh 3 minggu mampos uolsss.... Mak xperasan nokkk!!!! Huhu.. Nasib la x kena tahan dgn incik JPJ. Pastu pg tu bgn la awal sikit dr biasa.. Haha.. Mmg ramai la org kat sana, yang nak bayar bil, yang nk beli setem, yang nk pos parcel besar-besar tu.. Mcm-mcm adoo... Then nampak la ada makcik 3 org ni duduk sambil pegang parcel yg besar. Kebetulan ada tmpt kosong kat sebelah makcik-makcik tu, ai pon duduk je la sambil nak tunggu turn. Sambil-sambil duduk tu ai pasang la telinga.. Huhu..


Makcik A : Ni nak hantar ke mana? (sambil tunjuk barang yg makcik B pegang)
Makcik B : Nak hantar kat Scotland (ckp dgn dialek Kelantan..huhu)
Makcik A : Ooo.. Awak? (tunjuk kat makcik C plak)
Makcik C : Australia
Makcik A : Ooo.. Saya nak hantar kat UK.. 2 org anak saya kat situ. Amek medik.
Makcik C : Anak saya dkt Australia tu amek PhD. Bidang psikologi.
Makcik A : Ye ke? Brapa lama dah dia kat sana? Anak saya ni xtau la, mcm xnak balik cni dh.. Haha.. Dpt menantu omputih la ni npk nya.. Haha (gelak mcm blagak!! haha)
Makcik C : Itu la tu.. budak-budak ni mmg mcm ni.. Tak nak dah balik-balik cni.. Kita plak yg kena g sana melawat dorg.. Ni hujung tahun ni, nk ke sana plak melawat dorg..
Makcik A : Saya dgn husband baru balik bln 6 ari tu.. Sebulan kami kat sana.. Ha, anak awak amek apa kat scotland? (sambil merujuk Makcik B)
Makcik B : Family saya semua dkt sana. Saya dgn husband je baru balik pindah sini balik.


(padan muka makcik A & C.. Hahaha)


Makcik A : Awak buat apa dkt sana? (xpuas hati lg tu.. nak gak dia menang!)
Makcik C : Haah la, buat apa dkt sana? (menyampuk je tau.. huh!)
Makcik B : Husband saya lecturer dkt University of Glasgow. Lepas kawin saya terus pindah sana. Hmm.. dah 30thn jugak la dok sana.. (ckp dgn slang Klantan gak!)


Wahahahahahahahaha..... Rasa mcm nk ketawa je kat dpn muka Makcik A & C


Makcik A & C : (angguk-angguk je.. xtau nak ckp apa la tu! haha)


Jap je lepas tu, masuk sorg pak aji berketayap putih dan berjanggut ciput. Mmg sempoi habis la pakcik tu..


Makcik B : Haa... ni la suami saya.. Kami g dulu ye, number saya dh panggil tu.. Assalamualaikum!


Makcik A & C : (haaaa.... melopong kau!!!!!)






Ting tong! Satu kosong enam lima, kaunter enam!


Ok, my turn plak! Babai makcik-makcik poyosss... Hahahaha




Mode : Gelihati dgn perangai makcik-makcik ni.. Haha

7 comments:

ayin~weeweet said...

hahahaha lawak-lawak.hahahaha

makcik-makcik zaman sekarang..

Nurulhuda|Adlie said...

kalakar kot mende ni.. caught u! dgr org cakap2 eh? nakal ni!

Dhiya said...

dorg melopong mesti sbb tak budget suami makcik B camtu ek?

tapi lawak la..hahahasian si A & C ehhehe

MyRainbowDreams said...

ayin : haha tau xpe.. bangga btol ank kat overseas tu..

kak huda : hehe kantoi!! ala,alang2 dh duduk sblh tu, dgr la skali.. kekeke

kak dee : haah kak d.. pakcik tu simple sgt.. ada janggut sikit & pakai ketayap..

enny said...

i loveeeeeeeeeeeee this story!!!!

p/s: bersyukur dengan apa yang ada

enny said...

i loveeeeeeeeeeeee this story!!!!

p/s: bersyukur dengan apa yang ada

MyRainbowDreams said...

enny : mmg la sgt lawak.. tiap kali raya cuba awk g pej pos, muka mcik2 yg nk pos brg tu semua mcm bangga2.. HAHA