Pages

January 3, 2012

Wedding Nona : Nikah Outfit

Salam All.


Ok, straight to the point la ye. Untuk baju nikah pula, pengantin, saya & mak setuju untuk memilih warna hitam & silver? Ye HITAM. Kenapa hitam?


Mak cakap, tak pernah ada larangan untuk pakai hitam untuk nikah. Hitam juga adalah salah satu di antara warna kegemaran Nabi Muhammad SAW.


Mak cakap, ni majlis kita, kita pakai apa yang kita suka.


Mak cakap, orang kita ni dah terikut-ikut dengan style orang putih. Masa mak nikah dulu pun pakai baju putih sebab suka tengok wedding dress minah saleh. Tapi zaman atok & nenek, pakai baju putih untuk nikah belum lagi jadi trend. 


Saya cakap, saya memang suka warna hitam. Lagi pun majlis nikah adik saya, petang. Mesti nice bila warna baju tu kontra & yang penting memang tak pernah di buat orang. HAHA


I know, ramai yang suka pakai putih sebab nampak suci. Hakikatnya SUCI ke bakal pengantin tu? Opsss, mulut aku terleser. Haha. So tak payah la nak claim orang tak pakai putih tu tak suci.


So ni gambar adik saya & suaminya.






So, kain ni adalah kain chiffon & layer dalam tu satin. Sama dengan baju pengantin lelaki. Kain tu we all beli dekat Jakel Jalan TAR, beli yang set sekali untuk lelaki.


Untuk warna baju ahli keluarga pula, kami memilih warna kuning. Baru la kontra dengan warna hitam tu.




Nice kan tone dia. Masa dah beli kain ni, we all practice dah nak jawab apa dengan orang-orang yang akan bertanya ' Kenapa hitam?' HAHA







3 comments:

marinahunny said...

Orait je hitam pun..lain dr yg lain o_O

cikpia said...

black + kuning tu dalam gambar memang terbaekkkk!!!!!

congrats to ur sist and the whole family!!!

ZulliaZullia said...

Hebat.! Thanks sudi share sis. Sy dan bakl suami memilih wrna hitam utk nikah. Family sdah menentang. Tp kami mmg suka warna hitam. Rasullullah pun suka kan. Tq sbb mnambah kmbali semngt sy huhu. Thanks.a lot.!!